A minap látott napvilágot egy fogyasztói panasz, miszerint a Házi Arany jogtalanul használja a „Magyar Termék” plecsnit. A hatalmas – szerintem jogos- felháborodást az váltotta ki, hogy a Házi Piros Paprika Kft. olyan import termékeit tünteti ki ezzel a címmel, amik csak annyiban magyarok, hogy azokat itthon csomagolták.
A Magyar Termék (MT) Nonprofit Kft. tájékoztatója szerint csak azok a termékek dicsekedhetnek a hazaisággal, melyek megfelelnek ezen kritériumoknak:
a magyar termékek megkülönböztetése a piaci áruválasztékban,
a magyar termékek hangsúlyozása,
a tanúsítottan jó, megbízható minőségű termékek megkülönböztetése, előtérbe helyezése,
a magyar-előállítók védelme, pozitív diszkrimináció,
a fogyasztók tájékoztatásán keresztül a fogyasztói döntések befolyásolása,
a gyártók ösztönzése a minőségfejlesztésre, ezáltal közvetett módon a gazdaság fejlesztése,
az országimázs erősítése.
Ezek ismeretében én úgy gondolom, hogy ha valamit Magyar Terméknek minősítünk, akkor az egy, a kis hazánkban termelt, előállított, termesztett, nevelt, stb. terméknek kell lennie. Úgy vélem, ha a termék nem felel meg a „józan paraszti eszemmel végiggondolt kritériumoknak”, messziről sem hívhatjuk magyar terméknek, és ez így a vásárlók félrevezetése!
Természetesen reagált a panaszra a MT Kft. is, azonban még mindig nem lett kijelentve, vajon hogy mondhatják egy, mondjuk Brazíliában termelt fekete borsra, hogy az magyar?
Nos, Ön szerint, Kedves Olvasó,
Mi a csuda az a Magyar Termék?
Sőt, játszunk egy kicsit: küldjön be olyan termékek fényképeit, ami ránézésre hazai, ám az apróbetűs részt böngészve hamar kiderül, olyan messze van ettől a címtől, mint Makó Jeruzsálemtől!
Az a kedves pályázó, aki a legtöbb és egyben a legkülönbözőbb fényképet küldi be, megajándékozzuk egy-egy csomag Házi Arany importált Magyar Termékkel!
Ide várom: ketszersult.blog@gmail.com
A fénykép a Tékozló Homár Blog ide tartozó bejegyzéséből származik!