Hajnali 2.52-kor nekivágott a Budapest - Déli pályaudvar felé tartó személyvonat koronázó városunk állomásáról, amire kellő izgalommal szálltam fel. Még sosem repültem Svédországba!

Kellő izgalommal haladtam át a check-in pult és a vámvizsgálat hosszú, kígyózó sorain, hogy beszívjam az ország szívében egy külön államot alkotó Ferihegy 1 Terminál hajnali levegőjét. Nem, a fővárosi reptér közel sem „A terminál” című filmhez hasonló berendezésű, annál jócskán kisebb, mégis kényelmes ülősorokkal, shopokkal, kávézóval és étteremmel várja az országot elhagyni kívánók népes táborát.

Reggel hatkor megrohamoztuk a hármas kaput, hogy helyet foglaljunk a Wizz Air Göteborgi járatán: kilépve a terminálon buszra szállva jutottunk az ötven méterre parkoló vasmadárhoz, ahol mindenki lábait kapkodva próbált a fedélzetre jutni, a legjobb helyekre vadászva. Az nem volt kérdés, hogy ablak mellé ülök, ahol kellő izgalommal hallgattam végig a csinos stewardessek bemutatóját az esetleges légi katasztrófáról, miközben a járat már a kifutópálya felé robogott. S jött a pillanat: a légcsavarok felpörögtek, s a gép másodpercek alatt hihetetlen sebességre gyorsult fel.

 

Hamar elértük a felhők magasságát, ahol a „tejfölben” szállva fél óra alatt elértük Csehország légterét. S ekkor bejelentkezett a pilóta, s leesett az állam: a habfürdőre, vagy havas síkságra emlékeztető összefüggő felhőtakarót nézve olyan hatás fogadott, mintha gyorsabb léptekben sétálnánk csak, ám hamar szembesülnöm kellett: 11 500 méter magasságban 810 km/h sebességgel száguldunk a -68°C-ban!

Svédországba tartó utam során nem sokszor láthattam a Földet, ahol élek, ám az út oda igen jó körülmények között vezetett: egyedül egy keresztezett kondenzcsík dobott valamennyit a gépen. Délelőtt 9:10-kor szálltunk le a Göteborg City Airport névre hallgató terminálnál, ahol barátaim már kellő izgalommal vártak rám (na de erről a másik postban).


Harmincadikai visszajáratom már szebb időben repült: többször láthattam a csodálatos Földet, a makettnek tűnő városokat, viszont a 100 km/órás szembeszél és a gyakori légnyomáskülönbségek már azt a hatást keltették, hogy 11 700 méter magasságban, 850 km/h sebességgel szárnyaló gép a -71°C-ban macskaköves úton szaladgálna!

Frenetikus élmény, főleg ezért az árért: az oda utam 5990, a vissza 3990 Ft volt.

Saját fényképek és felvételek. Ha a videó nem indul: felszállás itt, leszállás itt.

 

Címkék: repülés repülő svédország air ferihegy wizz felhő göteborg wizzair terminál boras

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr751574045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása