Gerdusz, a fogadott személyi asszisztensem, a hibáim merőkanala, a hülyeségeim zseblámpája tegnapi ebédjére hívta fel a figyelmemet. Irigylem, hiszen a spenótot imádom, fasírtot meg csak húsból vagy gombából ettem eddig még.

 

Tojásfasírt

6 főtt tojás

2 zsemle

1 nyers tojás

fél dl tej

12 dkg gomba

fél fej vöröshagyma

só, bors, vegeta

petrezselyemzöld

zsemlemorzsa

 

A zsemléket tejbe áztatjuk, a főtt tojásokat apróra daraboljuk (én a tojás szeletelőbe szoktam tenni hosszában, és keresztben is, így viszonylag apró darabokat kapok), a hagymát megdinszteljük, majd rátesszük a gombát, és azt is dinszteljük kicsit, majd az egészet egy tálban összekeverem a nyers tojással, és a fűszerekkel együtt. Végül kézzel fasírtokat formálunk, és zsemlemorzsába forgatjuk, majd forró olajban kisütjük. Én spenót mártással tálaltam.

 

Spenót mártás

Egy zacskó fagyasztott spenótot némi rántásba kevertem, majd felöntöttem tejjel, és sóval, borssal, fokhagymával ízesítettem.

Címkék: spenót vega tojás főzelék vegetáriánus fasírt tojásfasírt

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr71959304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedith 2009.02.23. 06:58:50

Kipróbálhatod még a padlizsánfasírtot, a káposztafasírtot, spenótfasírtot és bármit, amit még kitalálsz. A sült padlizsánhúst pépesíted és továbbra úgy dolgozol vele, mint a normál fasírttal. Bár lágy lesz és ilyenkor zsemlemrzsát kell beletenni. A káposztával és a spenóttal is hasonlóan. Megpárolod őket (nem kell teljesen puhára), majd feldarabolod-pépesíted, a többi ugyanaz. Ha lágy, zsemlemorzsa bele és már sütheted is.
Üdv, Edith (Kalandok a konyhában)

kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2009.02.23. 16:46:07

@sedith: Kedves Edit!
Köszönöm ötleteidet, hamarosan próbára teszem valamennyit! :) Jól hangzik az a padlizsános és spenótos! ;)
süti beállítások módosítása