Mónika tejlevese alant

 

A testvérem után most én rukkoltam elő a világ leggyorsabb hamarlevesével. Szerintem már egy fokkal jobb a tálalása. A tavaszi ablakpucolások, az ünnepeket megelőző nagytakarítások, a húsvétra való készülődés és egyéb sűrű programok között csak úgy tudunk megfelelni az elvárásoknak, ha van kéznél néhány gyorsan elkészíthető ételféleség. Ha az ráadásul hagyományőrző, és gyerekkori emlékeket, anyai, nagyanyai ízeket is fölidéz, zokszó nem érheti a ház asszonyát. Ilyen étek a tejleves, amihez 1 l tej, fél l víz, csipet só, 3 evőkanál cukor, levestészta(cérnametélt vagy tarhonya) szükséges. A tejet a vízzel, a cukorral és a sóval forrni teszem. Ha felforrt, akkor beleteszek kb. 4 marék tarhonyát, takarékra veszem a lángot és addig főzöm, míg a tészta meg nem fő. 
Vannak tájegységek, ahol kis krumpligombócokat szoktak belefőzni, én ezzel még nem próbáltam, viszont újabban a metélt mellé egy-két marék zabpelyhet is belefőzök, attól még ízletesebb. Aki szeret "ragozni", variálni, az almadarabkákat, aszalt szilvát is főzhet bele, én ezt még nem próbáltam, de ha így is finom, adjanak hírt róla.

 

Címkék: leves recept tejleves

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr361223400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása