A vörösbor fanyarsága a csokoládé kesernyésségét valami elképesztően harmonikus ízzé varázsolja. Nem éppen a gyerekek kedvence, de nem a bor miatt, hanem a kevés cukor miatt, amit használni szoktam hozzá. Csak igazán testes vörösborral lesz feledhetetlen. A cukor mennyiségét kiskanállal érdemes hozzáadni folyamatos kevergetés mellett, és akkor megállni, amikor először kicsit is édesnek érezzük. Vigyázzunk, ne cukrozzuk el!

Hozzávalók 6 tortácskához:

2 dl száraz vörösbor

3 dl liszt

2 egész tojás

4 dkg vaj

10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé

4 tk. cukrozatlan kakaópor

1 csipet só

1/2 zacskó sütőpor

1 kk szódabikarbóna

cukor ízlés szerint

 

Elkészítés:
A csokoládét a vajjal gőz fölött megolvasztottam. Mikor langyosra hűlt, belekevertem a tojásokat  és a bort .Egy másik tálban összekevertem a száraz hozzávalókat, majd fakanállal gyorsan összedolgoztam a folyékony masszával. A tortaformácskákat kivajaztam, megszórtam liszttel, és 180°C-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

 

Mónika

 

Címkék: süti recept vörösbor desszert felnőttek kedvence

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr801072698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása