Ma ebédre, úgy gondoltam, nem vásárolok alapanyagot: megnézem, mit lelek a hűtőben, fagyóban, kreativitásom tárházában.

Körbeszaglászásom eredményeként 4 szelet pulykamellet, némi zöldségmixet és főzőtejszínt találtam… Hát’, próba szerencse alapon, csak összehozok valamit – és a Föld legválogatósabb gyereke (drága öcsém) is jóízűen falatozott belőle ;)

 

Pulykacsoda a’la .helloBálint. – úgy négy kisétkű személyre

 

 

 

Amit beletettem:

4 szelet vékonyra klopfolt pulykamell

főtt franciasaláta alap

tej

liszt

vaj

szerecsendió

bors

főzőtejszín

 

A jénai aljára kevés főzőtejszínt csurgattam, majd 2 szelet igen vékonyra kiklopfolt, sózott és borsozott pulykamellet tettem. Nagyon sűrű beshamel mártást főztem (olvasztott, forró vaj + liszt + tej + szerecsendió), amit összekevertem a zöldségekkel – egy kevéske kivételével.

Ez rákerült a húsra, lefedtem a másik kettővel, nyakon öntöttem a maradék mártással, majd 280 °C-on úgy 20 perc alatt megsütöttem. Biztos finomabb lett volna, ha reszelt parmezánt is szórok rá a sütés előtt, ám sajnos sajtunk nem volt itthon.

Burgonyapürével tálaltam.

 

Címkék: recept pulyka beshamel zöldségmix

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr43937286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása