Kihasználva a WizzAir kedvező jegyárait október elején Rómába látogattunk. A négynapos kirándulás alatt fel nem fogható élményekben részesültünk, megszámlálhatatlan csodát láttunk, miközben szó szerint lejártuk a lábunkat.

Élménybeszámoló következik, aktuális árakkal, tippekkel, rövid ismertetőkkel – a mi útvonalunk szerint, minden napra egynapnyi.

Első rész - Október 6. szombat – Il Notti dei Musei

Nagy szerencsére érkezésünk napján pont Múzeumok Éjszakája volt a városban, így a negyed tízre Fiumicino (Leonardo da Vinci) reptéren landoló járatunkról egyből a Musei Capitolini-hez vettük az irányt, ahol szerencsére van csomagmegőrző, így nem kellett valakire rábízni a bőröndöket, míg mi az épületben és szobrokban, festményekben gyönyörködünk.

Ám ahhoz, hogy ide eljussunk, Fiumicinoban elsőként a Metropolitan Train FR1 vonattal (ára 8€/fő) az Ostiense-ig kellett mennünk, majd metróra átszállva a Colosseo-ig utaztunk. Persze ez nem olyan egyszerű egy vad idegen városban egy tucatnyi turistával, ahol a megállóban egy lélek sem található: a csapat egy része jegyet akart venni, a nem megfelelően működő automatából, én inkább azt javasoltam, jöjjenek utánam a szerviz bejárón, aztán vagy lesz kaller, vagy nem… Az ugyan nem volt, de adrenalin kellő mennyiségben. Persze nem az ellenőröktől tartva, hanem mert a csapat egy része felugrott az éppen befutó metróra –mely valljuk be, eléggé hajaz a hazai új szerelvényekre -, míg a lassabb maradék az állomáson maradt… Mondjuk csak két percig.

ROMA-Fiumicino2.jpgFiumicino repülőtér. (Foto: CSPCargo)

Rómába egyébként a Shuttle és Terravision buszokkal is be lehet jutni (előbbivel 14€-ért, utóbbival 6€-ért utazhatunk), csakhogy a 21.45-kor landoló járattal már lehetetlen ezeket elérni.

A Colosseotól a Via del Fori Imperialli-n gyalogolva az ókori Rómáról láthatunk gigantikus nagyságú térképeket, és megcsodálhatjuk az éjszakai fényekben pompázó Forum Romanumot is. A Piazza Venezia-ra érkezve elhaladunk a Monumento a Vittorio Emanuele II előtt, és a Via del Teatro di Marcello-n haladva érjük el a Campidoglio-t, ami Róma hét dombja közül az egyik legmagasabb.

ROMA-capitolium-piazza.jpgPiazza dei Campidoglio (Fotó: UtazásNyaralás)

A Capitoliumon viszonylag kevés ókori, római rom található, a hely inkább középkori palotákkal van tele. A Capitolium főtere a Piazza del Campidoglio, amely, és a körülötte álló épületek, teljes egészében Michelangelo művei. A téren áll Marcus Aurelius aranyozott bronzszobra, valamint három csodálatos múzeum tekinthető itt meg. A múzeumokba a belépő 12€, 25 éves korig, valamint 65 év felett pedig 10€. Keddtől vasárnapig tekinthetjük meg, 9.00-20.00 között.

A múzeum hatalmas! Az ember nem figyel, naivan lemegy a pincébe, megnézi a megannyi kőszobrot, aztán mire végig ér, a tér túloldalán találja magát. Ki ne hagyjuk viszont a Forum Romanum-mal párhuzamos szárnyat (a középsőt), a gangon sétálva csodálatos látványban lehet részünk, „kolosszeumostúl”, „antik rómástul”, „palatinus-dombostul”. Hajnali kettőkor indultunk a szállásunkra, az Il Romitello-ba. A Róma észak-nyugati részén található a hotel negyedik emeleti apartmanjában (150€/éj 8 főre) és két kétszemélyes szobában (55€/éjszaka) szálltunk meg. Az épület új, rendezett és tiszta, a ’60-as évekig kolostorként működött, most modern, mindennel felszerelt, segítőkész személyzettel rendelkező 4 emeletes épület. Az egyetlen negatívum mindössze az volt, hogy nekünk azt írták, csak nyolcan férnek el az apartmanban, gyakorlatilag meg 10 ágy volt benne, így az egyik szobát teljesen feleslegesen foglaltuk le…

ROMA-Romitello.jpgIl Romitello (Fotó: ebookers)

A reggeli a sztenderd olasz hotel-reggeli (előre csomagolt croasson, müzli, szeletelt kenyér, sonka, kávé, tea, muffin – ez egy másodpercig sem hasonlított a prágai szállásunkban kapott svédasztalhoz, de a márciusi milánói foglalásunkkor már hozzászoktunk ehhez a mennyiséghez/minőséghez). Az eljutás nem okozott különösebb gondot: míg járnak a metrók (pénteken és szombaton fél 1-ig, a hét többi napján 23.30-ig), a Battistini-től busszal a via Torreveccia-ig, éjjel pedig az n5-tel a város számos pontjáról ugyanaddig nappal fél, éjjel egy óra alatt odaértünk.

TIPP a szállásfoglaláshoz: rengeteg honlapon (pl. Booking, Venere, Rome30 vagy éppen az AirBnB, ahol privát lakásokat is bérelhetünk) foglalhatunk, de érdemes felvenni a kapcsolatot a kiszemelt hotellel, apartmannal egyénileg is (keresőbe írva a nevét kidobja a honlapot, amin megtalálható az e-mail cím), sokszor jócskán alacsonyabb árat adnak. Így spóroltunk összesen a 12 főre kb. 200€-t a négy éjszaka alatt.

Második nap >>

Ez úton szeretnék köszönetet mondani az IndexFórum Róma topikjának és az UtazásNyaralás portálnak, ahol rengeteg hasznos és aktuális információt gyűjtöttünk be utazásunkkal kapcsolatban A helyszíni leírások, ismertetők ugyancsak az UtazásNyaralás oldalról vannak.

Címkék: olaszország szállás múzeum róma múzeumok éjszakája fiumicino il romitello il notti dei musei capitólium

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.