Május utolsó vasárnapján országszerte programokkal kedveskedtek a gyermekeknek a városok és a falvak vezetői, nem volt ez másként Fehérváron sem, ahol az autóbuszpályaudvar melletti placcra települtek ki a vásárosok, hogy boldogabb perceket szerezzenek a csöppségeknek.

Néhányan kirándultak, mi speciel kitakarítottuk a lakást, és festetem az üres falamra. De nem is lett volna kerek a gyereknap, ha a végén ne fogtunk volna össze, és döntöttük volna el, hogy valami finomság nekünk eme jeles alkalomnak köszönhetően már csak hivatalból is jár: összedobtam egy gyors piskótát, amolyan kókusz-kocka félének, amit megpróbáltam a hagyományostól kellőkép eltérően szervírozni.

 

Na de a tészta és az öntet receptje:

6 tojás fehérjét kemény habbá vertem, adtam hozzá hat kanál kristálycukrot, a tojások sárgáját és 6 ek. lisztet, fél csomag sütőporral. A sárga masszát sütőpapírral ellátott tepsibe öntöttem, és 200°Con készre sütöttem.

Közben furmányos módon, a Dr. Oetker csoki öntetét hívtam magamhoz, melyet az utasításnak megfelelően el is kezdtem főzni (akarom mondani a bátyám kezdte el főzni), felturbóztam némi kakaóval és mandula aromával, majd egy nagyobb darabka vajat dobtam bele. Addig forraltam, míg a vaj el nem olvadt, a piskótát meg pogácsa- és linzerszaggatóval kivágtam.

A középső formákat a kókuszkockához hasonló módon először az öntetbe, majd kókusz reszelékbe forgattam, az alsó karikáknak viszont csak a legalját engedtem a kókusz közelébe.

Tálaláskor a porcukor megvolt, viszont a menta levél –annak hiánya miatt- elmaradt…

(Kókuszkocka készítésénél a piskótát egyenletes nagyságú kockákra vágjuk, majd azokat forgatjuk a kakaó masszába s a kókuszreszelékbe.)

Címkék: süti kocka recept kókusz piskóta desszert csoki öntet

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr981155891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moncsi89 2009.06.03. 21:10:09

Nagyon kreatív:)Festőien szép;)(Mondjuk én nem festeném be a szobafalat,legfeljebb posztereket raknék ki.)

kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2009.06.03. 23:24:07

@moncsi89: Köszönöm érdeklődésed és véleményed alkotásomról - remélem az általam szerkesztett ételek és írt kritikáim is hasonló gondolatot alakítanak ki Benned (is)!

(Előjáró a művészetek kedvelőinek: mivel szívemen viselem a kortárs szerzők létét, nemsokára útjára indítom művész blogomat is, ahol kortárs alkotók mutatkozhatnak be, s adhatják tudtunkra legújabb alkotásait!)

Szép napot :)
süti beállítások módosítása