Egyik nagyon jó barátom imádja a müzliket. Nagyon odafigyel az egészséges táplálkozásra, a megfelelő szénhidrát és vitaminbevitelre, a rendszeres testedzésre, az egészséges életvitelre (ám ha kötekedni szeretnék, tudnék cáfolni is :D). A minap újságolta, hogy milyen finom zabos sütit szokott csinálni édességvágyós pillanataiban, íme:

Zabos süti Bence módra


Hozzávalók
  / egy kis tepsihez kb. 2 személyre / :


-15 dkg zabkorpa

- fél sütőpor

- édesítő

- 4 tojás

- 1-1,5 dl tej / 1,5 %-os /

- 20 dkg gyümölcs / én kandírozott gyümiket szoktam beletenni, de lehet frissen vett dolgokkal is / 

- ízlés szerint kakaópor vagy fahéj


Elkészítés:

Szétválasztom a tojásokat, a sárgájához teszem a korpát az édesítőt, a sütőport és a tejet. Galuska massza sűrűségű kell, hogy legyen az összekeverés után! Amíg a korpa duzzad, felverem a tojásfehérjét. Amikor ezzel is végeztem félreteszem és apróra vágom a gyümölcsöket / ez vagy kandírozott, aszalt vagy friss gyümölcs is lehet /. Ha valaki almával készíti el, akkor azt kb. 1 cm-es nagyságúra kell összedarabolni, ha nagyobbak az almadarabkák, akkor összeeshet a tészta a sütés közben!
Ezek után jön a massza összeállítása: összekeverem a gyümölcsöket a tojásfehérjével, majd mindezt hozzáöntöm a zabkorpához! Kicsit pihentetem / kb. 3-5 perc /. A tepsit kicsit kimargarinozom és egy kevés zsemlemorzsával is megszórom / így elkerülhetem a leragadást! / . Ezek után a masszát beletöltöm a tepsibe, elegyengetem. A tetejét apróra vágott mogyoróval és dióval megszórom!

Amikor megsült, hagyom kihűlni és utána kis kockákra darabolom fel. Tálalni, friss gyümölcsökkel szoktam / eper, narancs, szőlő vagy őszibarack /  !



Elkészítési idő : kb.30 perc

Sütési idő: kb. 20-25 perc.


Bence 

 

Címkék: gyümölcs recept desszert müzli zabkorpa zab

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr991033335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása