Azt hiszem, nem sok olyan nő akad a Földön, aki, amennyiben alkoholfogyasztásról van szó, ne szeretné a Bailei’st, vagy annak valamelyik likőr formáját. Sőt, egyik rendezvényemen olyannal is találkoztam, hogy a srác Colával felöntve kérte… (mit ne mondjak, ritka egy ocsmány valami lett belőle…)

Na de lényeg a lényeg, találtam a neten egy remek Bailey’s torta receptet, melyet Szilvi alapján én is elkészítettem, jelentem: nem sok panasz érkezett rá! ;)

 

5-4-3-2-1 mindígsikerülő piskóta

- 5 ek (finom) liszt,
- 4 ek kristálycukor,
- 3 db tojás,
- 2 ek olaj,
- 1 ek (10 %) ecet,
- 1 ek kakaópor,
- 1/2 cs sütőpor

Simára kever, sütőpapíros kapcsos tortaformába önt, közepes lángnál kb. 35 percig (illetve tűpróbáig) süt. Kihűlés után kettévágva lehet tölteni.

Bélíz krém

- 4-5 dl habtejszín,
- 2 cs van.cukor,
- 1 cs mogyorós capuccino por,
- 1 dl rum,
- 2 dl tejföl,
- nagy csomag zselatin (tehát nem a tortabevonó zselé!)

1,5 dl vízzel a zacsin lévő leírás szerint felfőzzük a zselatint, ha langyosra hűlt összekeverjük a többivel, és a tejszínhabbal. Hagyjunk a krémből keveset a tetejére is.

Házibélíz

- 5 dl tejszín (ebben csak 4 dl volt mert két db 2 dl poharasat vettem),
- 1/2 l rum,
- 1 cs van.cuki,
- 40 dkg porcukor,
- 1 cs mogyorós capuccino por

Összekever, behűt.

A kép eredetileg Szilvié!

 

Címkék: torta recept házilag piskóta desszert baileys bélíz start piskóta

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr841014461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

el duende (törölt) 2009.03.20. 21:31:16

Hát én ki nem állhatom a Baile's-t - mint ahogy egyetlen likőrt sem - de a tortád remek! Tortában abszolút el tudom képzelni az ízét.
Megvettem! :))

kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2009.03.20. 22:25:44

@el duende: Örülök, hogy tetszik, egészségünkre :)
süti beállítások módosítása