Pár perce értem haza a suliból, és mosolyogva tapasztaltam, hogy anyu az egyik kedvencemet csinálta „ebédre”: tojásos nokedlit… Mivel sem savanyúság, sem saláta nem volt itthon (még egy kis sárgarépát sem rejtett a hűtő), úgy gondoltam, kipróbálok megint valamit, max. a kutya is jóllakik.

És most, hogy falatozom belőle, és a végén járok, már biztos vagyok abban, hogy szeretett háziállatunknak marad a neki szánt étel: nekem ízlik fokhagymás tejföllel :)

 

A nokedlihez (vagy flancosabban galuskához) ugye össze kell szedni 1-2 tojást, lisztet, sót, borsot, no meg vizet. Mikor kikevertük, lobogó sós vízbe szaggatjuk, és kis forralás után már kész is. Ugye ez eddig nem őrdöngősség, hogy ebből „tojásos-noxi” váljék, nem kell szakács végzettség: némi olajat hevítünk, beleöntjük a kifőtt tésztát, majd a felvert tojásokat, szapora kevergetés mellett pirítgatjuk, míg a tojás kellően kicsapódik. (Tejföllel kikevert juhtúróval isteni! – egye kukac, lentebb a sztrapacska recept is olvasható!)

A szószhoz fogtam két gerezd fokhagymát, áttörtem, só, frissen őrölt bors, olíva olaj ment rá, majd jócskán tejföllel kikevertem. Összekevertem a nokedlivel, és egy igazán érdekes, kellemes ízvilágot kaptam. Az étel így nem szép, ezért inkább nem fotóztam le!

 

A sztapacska –ha jól tudom- a szerbek s horvátok igen kedvelt eledele, melynek készítése ugyancsak pofon egyszerű. Miután (vagy közben) kifőztük a galuskát, kockákra szeletelt bacont pirítunk – nem spórolva az olajjal -, majd némi tejföllel kikevert juhtúrót öntünk rá. Gyorsan elkeverjük, és ráborítjuk a tésztát, összekeverjük alaposan, majd tejföllel nyakon öntve, kaporral megszórva –esetleg így még a sütőbe is bedobva- remek önálló ételt vagy köretet szervírozhatunk!

 

A kép Vosatka blogjáról lett elcsenve!

 

Címkék: fokhagyma tejföl galuska bacon nokedli juhtúró sztrapacska tojájos

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr41963409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása