Ismét úgy értem haza, hogy semmi kaja nem várt itthon, én meg farkas éhesen a fejemet fogtam, most mihez kezdjek a tök üres hűtő, a szegényesen feltöltött fagyasztó és az elfogyott kenyér láttán. Elővettem kreativitásomat, és a talált alapanyagokat eggyé vegyítve megalkottam a család ebédjét, így mire anyu hazaért, a forró zöldséges-carbonaras-penne várta húslevessel. Ha ügyesen megszervezzük a munkát, fél óra alatt olyan laktató egytálételt kapunk, hogy öröm lesz ránézni is!

 

Kutatás indul: remek, van tészta itthon, egy pohárnyi tej, némi sonka húsvétról, tojás dögivel, vaj, húsleves maradék, a fagyóban francia-saláta alap, na meg a spájzban már vagy fél éve porosodó carbonara-por, mely a Knorr gondos kezei nélkül nem jöhetett volna létre. Ja és a trappista, nem sok, de nekem pont elég. Ez egy remek vega kaja, ha éppen a sonkát kihagyjuk belőle!

 

Kezdtem azzal, hogy míg a víz forrt a pennének, s miközben főtt a durumlisztből készült tészta-csoda, a zöldségeket forró-sós vízben feldobtam főni. Egy nagy serpenyőben úgy 100 g vajat olvasztottam az összekockázott szalonnával, mely mikor elérte a teljes olvadást, kanálnyi liszttel és a carbonara-porral csomómentesre kevertem. Nagyobbra vettem a lángot, hozzá öntöttem a tejet, némi húslevest, s ehhez adtam hozzá az addigra kellően al’ dante módon megfőtt tésztát és a zöldségeket. Még egy-két percig forraltam, majd egy jénaiba borítottam, megszórtam reszelt sajttal, és sutty be a sütőbe, míg az meg nem pirult rajta!

Mennyei – volt :)

 

Címkék: vega recept tészta carbonara zöldségek penne vegetáriánus besütött tészta rakott tészta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr371071491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása