Az egész a Bazi nagy görög lagzival c. filmmel  kezdődött. Ott az iskolába járó fiatal leányzó, Tuola Portokalos az egyik jelenetben valami nem szokványos ételt vitt magával:

- Az mi?

- Muosaka.

- Miszaka?

Eme rövidke párbeszéddel úgy beleivódott agyamba a név, hogy tavaly ki is prábáltam a Star Kebabban, a Nyugatival szemben. Ma el is készítettem Dibbuk receptje alapján, persze némileg másképp.

 

Az egésznek a lényege a padlizsán (vagy aburgin, ki hogy ismeri). Három nagyobb darabot úgy fél centis karikákra szeltem, sóztam, és majd’ egy órát állni hagytam, hogy kesernyésebb ízét kiadja. Közben 4 szem burgonyát héjában megfőztem, és fél kiló darált húst dinsztelt hagymán lepirítottam, sóval, borssal ízesítettem, majd paradicsom híján vízzel felengedtem, petrezselyemzöldet, fahéjat és babérlevelet adtam hozzá, és 20 percig néha megkeverve, fedő alatt főztem, majd zsírjára pirítottam. Készítettem közben besamelt: vajat olvasztottam, lisztet dobtam rá, majd miután csomómentesre kikevertem, tejjel felengedtem. Szerecsendiót, fehérborsot és sót használtam az ízesítéshez. Mikor levettem a gázról, belekevertem egy jó adag reszelt gouda sajtot, majd mikor kicsit meghűlt, legíroztam: egy tojássárgáját kevertem hozzá (a fehérje  jól jött a francia palacsintába!). Ez amúgy már a mornay mártás.

Amikor a padlizsán kellő levet eresztett, kinyomkodtam, majd forró olajban elősütöttem. Már csak az összeállítás van hátra: a héjától megfosztott, fél centis karikákra szelt burgonyával egy tűzálló jénai alját kibéleltem, rá egy réteg padlizsán ment, a kevés mornay mártással kikevert darálthús, ismét padlizsán és kevés burgonya. Tetejét a mártással leöntöttem, és 200 °C-on megsütöttem.

 

Címkék: görög recept muosaka muszaka

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr71990385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása