A hétvégén átveszem az irányítást a konyhában. Ma minestrone levest főztem, és palacsinta tornyot sütöttem Csipetke segítségével, aki nagyon élvezte, hogy sikerült neki már dobálni is a tésztákat, bár a levesemért már kevésbé rajongott – egyem a szívét… :D

 

Olasz minestrone leves az én szájízem szerint – avagy így sikerült

 

Ám a recept előtt viszont pár gondolatom kedvenc soklevűmről:

Az olaszoknál a minestrone olyan, mint nekünk a gulyás vagy a húsleves: a főleg nem folyós előételeket fogyasztó mediterrán népnél eme levesre is igaz: ahány ház, annyi szokás. A Ristorante Venetoban fehérborral, Genovában káposztával és tökkel, Siciliában gombával és padlizsánnal fokozzák az amúgy sem kevés zöldségből álló piros levet. Az egyik leghíresebb itáliai leves nem csak isteni ízvilágával, remek fűszerezésével és sokszínűségével ragadja meg az embert: kellemesen laktató ahhoz, hogy akár egytálételként is tekintsünk rá némi crutonnal.

 

Kezdtem azzal, hogy egy magas falú edényben olíva olajat hevítettem, majd egy fej félfőre vágott vöröshagymát dinszteltem benne. Öt közepes, cikkekre vágott gombát dobtam rá, minimális sóval, ám annál több frissen őrölt borssal pároltam puhára, majd 1×1 cm-es kockákra szelt zellert (egy felet, bár aki szereti, nyugodtan szórja tele vele, ugyanis a lényeg a zöldség-áradaton van!) adtam hozzá, amit 3-4 percig pirítottam. Erre jött a reszelt sárgarépa (két vaskosabb szál), melyet ugyancsak 3-4 percig pirítani kell, s a 2 közepes reszelt cukkini is, mellyel tovább pirítottam.

Oregánót, bazsalikomot, petrezselymet, borsot és sót szórtam rá. Kicsivel több, mint negyed tubus ketchupot némi vízzel kikevertem, majd a zöldség-egyvelegre öntöttem (hámozott paradicsom konzervvel terveztem, csak elfelejtettünk venni, és már a főzés közben jutott eszembe), majd annyi vízzel engedtem fel, hogy csak éppen lepje el a sűrűjét. Legnagyobb láng – forralás, majd takarékon még vagy fél óra fődögélés, utánízesítés.

Készítettem mellé crutont is: kenyeret egy centi vastag szeletekre, majd hosszában két centi vastag csíkokra vágtam, reszelt sajttal meghintettem, s 200 fokon addig sütöttem, amíg aranysárgává nem vált.

 

A képet a myRecipes oldalról szedtem le

 

 

Címkék: leves olasz vega répa recept gomba zöldség zeller cukkini minestrone cruton

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ketszersult.blog.hu/api/trackback/id/tr75988470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása